מאפיינים לעיצוב כפרי לבית

עיצוב כפרי קלסי או עיצוב כפרי מודרני מאופיין בעיקר בחוסר רישמיות, בבית כזה מרגישים בנוח להניח רגליים על השולחן, להשתרע באזורי ישיבה מרווחים וכאלה שאינם מחייבים ישיבה זקופה, העיצוב הכפרי בשונה מעיצוב מודרני לא מחייב שמירה על חזיתות אחידות וקבועות , למשל במטבח כפרי חלק מהיופי הוא שהחזית מותאמת לתכולה, מגרת ירקות תהיה מאווררת, חזית המזווה יכולה לתתא איזכור לסגנון הפרובנס ולהיות מעוצבת כדלת אסם, חזיתות שחלקן זכוכית וחלקן רשת מחורצת, כל אלה מאפיינים את המטבח הכפרי.

מאפיין נוסף הוא שימוש בחומרים טבעיים וגוונים המדמים את החומר הטבעי, שילובים של אבן, עץ גושני וברזל מחזקים את הסגנון הכפרי, מתוך היותו עיצוב משוחרר יותר השחיקה הטבעית של החומר היא חלק מהלוק של הרהיט ולא פגם בו, לעתים  יוצרים את המראה המלוטש מלכהתחילה, כבר ברהיט החדש כך שאם קרה והצבע נפגע, אותן נגיעות אינן מודגשות והופכות להיות חלק מהמראה המיושן של המטבח.

 

אם גם אתם רוצים לעצב את הבית שלכם בסגנון עיצוב כפרי, הנה כמה רעיונות בסיסיים שכדאי לכם לשלב בתכנית:

מטבחים

מטבח בעיצוב כפרי יכול לתת את הטון לעיצוב הבית כולו באותו סגנון. את המראה הכפרי למטבח ניתן להשיג במגוון סגנונות, שכולם מתאפיינים באווירה חמה ומזמינה, תאורה טבעית בשפע, וחללים גדולים. גם כיום, בעידן הטכנולוגי שלנו, העבודה על מטבח בעיצוב כפרי נעשית בדרך כלל ביד ולא על ידי מכונות.

מומלץ כמובן להשתמש בעץ מלא בעיצוב המטבח, ולשלב לא רק דלפקים מעץ מלא, אלא גם מזנונים ואפילו כיסאות ושולחנות בגווני עץ שישלימו אלה את אלה. כדי להשלים את האווירה הכפרית ניתן להתקין על הקירות מדפי עץ שישמשו לאחסון כלי מטבח, סירים ותבלינים, במקום להחביא אותם בתוך הארונות.

חשוב להקפיד, עם זאת, שלא להעמיס על העין יותר מדי, ולא להסתיר את הקירות כולם במדפים רבים מדי. השתמשו בארונות ובשטחי האחסון האחרים כדי לאפסן בהם את כלי המטבח המודרניים, שלמרות שאינם משתלבים במראה הכללי, כנראה שלא תוכלו לוותר עליהם.

ריצוף

הריצוף בבית המעוצב בעיצוב כפרי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר, מכיוון שהוא נותן את הטון לבית כולו, ואמור ליצור אווירה אחידה בחדרים השונים. הריצוף הנפוץ ביותר בעיצוב כפרי הוא פרקט, או דמוי פרקט – לוחות עץ רחבים בגימור מט, בדרך כלל בגוונים כהים, אם כי גם גוונים בהירים יותר יכולים לעבוד במקרים מסוימים.

אפשרות אחרת היא להשתמש באריחים לא מסותתים בגוונים טבעיים. למרות המראה הכביכול לא מקצועי ולא מודרני שלהם, אריחים כאלה הם עמידים להפליא, אינם סובלים מכתמי מים, ולמרות הקצוות הלא מסותתים שלהם, הם דווקא מעניקים לחדר מראה נקי יותר.

קירות

לצפות את כל קירות הבית בלוחות עץ כדי ליצור מראה של בקתה כפרית הוא לא דבר פרקטי במיוחד במזג האוויר החם שלנו, וגם עסק יקר למדי. גם אם בחרתם בסגנון עיצוב כפרי, מותר ורצוי לשמור לפחות על חלק מהקירות מסוידים חלק כמו בכל דירה אחרת.

את המראה הכפרי ניתן להשיג באמצעות גווני צבע חמימים יותר מאשר סתם לבן או שמנת, או אפילו באמצעות טפטים עם טקסטורה מורכבת יותר על קיר אחד או שניים, בחדר השינה או בחדר המגורים.

ריהוט

באופן טבעי, גם הריהוט בבית המעוצב בסגנון כפרי מתבסס על ריהוט מעץ. בחדר המגורים ניתן למקם שולחן קפה מסיבי מעץ מלא, וסביבו ספות וכורסאות עם מסגרות עץ. את פינת האוכל אפשר לצייד בשולחן עגול, אליפטי או מרובע, עם כיסאות עץ תואמים (אבל כמובן גם עם ריפוד נוח, עם כל הכבוד לנאמנות לסגנון הכפרי הפשוט).

לחדרי הילדים ניתן לשוות מראה כפרי באמצעות פרטי ריהוט כגון: שולחן כתיבה מעץ מלא, כוורות או כונניות מעץ ומיטות באותו סגנון

אמבטיה

גם כאן, לא צריך להרחיק לכת עם הסגנון הכפרי עד להתקנת צנרת ישנה או ברזים בעיצוב מיושן. הרשו לעצמכם להתפנק עם מיטב הטכנולוגיה, ואמצו את הסגנון הכפרי ברצפה עם אריחים לא מסותתים, שיכולים להתכתב עם עיצוב דומה גם של חיפוי הקירות. ארון אמבטיה או שידה מעץ אלון או בגווני מייפל או דובדבן יכולים להשתלב היטב גם הם, אפילו עם אינסטלציה מודרנית וראש מקלחת גשם.

לצפייה בגלרייה של ריהוט כפרי מבית ונגה לחץ כאן

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button