עיצוב מטבח – איכותי, אסתטי ופונקציונאלי

עיצוב מטבח הוא מקצוע בפני עצמו. אם גם אתם מעוניינים במטבח מרשים, שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר, חשוב שתוודאו שהוא מצליח לשלב בתוכו את שלושת מילות הקסם איכות, אסתטיות ופונקציונאליות.

תפקידו של המטבח

המטבח הוא אחד החלקים החשובים והבולטים ביותר בכל בית. רוב האנשים פוקדים את המטבח דבר ראשון על הבוקר כאשר הם מחליטים על הכנת כוס הקפה הראשונה ובסיום היום שלהם לאחר ארוחת הערב. כמו כן, הנשנוש הקבוע או השתייה החמה אותה הם מכינים במטבח, הם רק תירוץ נוסף לבקר במטבח.

כיוון, שהמטבח הוא חלל אותו רובינו פוקדים בתדירות גבוהה, ומדובר על חלל שנחשף לעיני רוב האנשים שמגיעים אל ביתנו, חשוב לעצב את המטבח שלנו בצורה קפדנית תוך שאנו שואפים לתוצאה של מטבח נוח לשימוש, פונקציונאלי, מעוצב בצורה מרשימה וכמובן אסתטי מאוד.

בעשור האחרון סגנון העיצוב של הבית נוטה לכיוון חללים פתוחים ולכן ברוב הבתים ניתן לראות שהמטבח נפתח אל הסלון. דבר זה מחייב עיצוב הרמוני של שני חלקים אלו בבית.

התפתחות הטכנולוגיה והמטבח של היום

הטכנולוגיה מתפתחת בצעדי ענק גם בכל הקשור אל עיצוב מטבחים וחללים שונים נוספים בבית ובמשרד. הטכנולוגיה עוזרת לאדריכלים ולקבלנים בכל הקשור אל שינויים מבנים בכל הבית, דבר שכולל גם את המטבח. אם בעבר הרחוק הציוד החשמלי היה גדול מאוד ולכן נדרש מקום רב במטבח לציוד זה, כיום המצב שונה לחלוטין.

רוב הציוד החשמלי קטן יותר ופעמים רבות הייצור של הציוד החשמלי, כמו למשל מקררים עם מקפיא איכותי, תנורים של היצרניות המוכרות ומכשירים חשמליים נוספים, מיוצר בגודל סטנדרטי שמותאם לרוב המטבחים.

דבר שמשפיע רבות על העיצוב של המטבח ועל הנראות המרשימה שלו בסוף התהליך.

עיצוב מטבח – שלבי החובה

עיצוב מטבח מחייב תכנון מקדים ויישום מוצלח של מטבח, המשרת את בני הבית בצורה שימושית. השלבים החשובים ביותר אותם יש לקחת בחשבון בכל הקשור אל עיצוב מטבח הם:

  • תקציב – חשוב מאוד להחליט מה יהיה התקציב של כל הקשור אל עיצוב המטבח.
  • אפיון צרכים – יש לאפיין את הצרכים של בני הבית ודרישותיהם לגבי חלל המטבח.
  • מדידה – יש לבצע מדידה של החלקים השונים במטבח, על מנת לרכוש את הציוד, הריהוט והמכשור החשמלי המתאים, מבחינת גודל ומיקום.
  • ייעוץ – מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום העיצוב, כדי שייעץ לכם על אפשרויות העיצוב קיימות במטבח שלכם.

לסיכום, המטבח חייב לשרת את המשתמשים בו, בצורה הטובה ביותר ולכן חשוב מאוד לאפיין את הצרכים הקיימים ולהבין מהו הסגנון המועדף על אותם משתמשים. ישנה חשיבות גדולה לתכנון בצורה היסודית ביותר של המטבח מבעוד מועד, תכנון זה יכלול תרשים מדויק של המטבח העתידי, ניצול נכון של חללים, ציוד חשמלי, ריהוט, גוונים, תאורה ועוד.

 

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button