טיפים לניקוי המטבח

המטבח הישראלי חדר הינו בבית וכמו כן, מדובר בחדר המיועד לאכילה כך שמדובר בחדר בעל נטייה משמעותית לצבור לכלוך וכתמים שונים. כיצד ניתן לשמור על ניקיונו לאור היותו חדר הנוטה לצבור לכלוך?

המבטח המודרני

המטבח הינו אחד החדרים המרכזיים בבית הישראלי ולמעשה מהווה ממש צומת מפגש בין בני הבית – לסנדביץ' או קפה בבוקר ולארוחת ערב קלה לפני השינה.

בשל היותו חדר מרכזי כל כך, נוטה המטבח לצבור לא מעט לכלוך ברבות השנים. העובדה כי כמויות גדולות של מזון עוברות בחדר זה אינה מקלה על העניין. חדר האוכל המודרני הינו בעל נטייה משמעותית לצבור לכלוך.

הכתמים השחורים המצטברים סביב הברזים ובתוך הכיור, הפסים השחורים המתעבים בין רצפות המטבח, הכתמים שלא ניתן להסיר מהשיש וכתמי דבק שונים ההולכים ומתרבים בחלקי המטבח ועל הכלים בהם נעשה שימוש.

לאחר שנים מספר יש נטייה שלא לשים לב אל הלכלוך ולהתייחס אליו כאל מובן מאליו. למעשה, לכלוך זה מביא לא מעט בקטריות ומשפיע רבות על הרושם שיוצר המטבח על מבקרי הבית ואורחיו. ניקוי המטבח לפיכך מצריך ידע רב וניסיון בתחום.

המאמר הבא מפרט טיפים מקצועיים:

  • סירים ללא ברק: כעבור שנים מספר כל הסירים החדשים הופכים ותיקים יותר ומאבדים מהברק הטבעי שלהם. על מנת להחזיר את הברק החדש והמרשים של הסירים יש לשים אבקת כביסה בתוך סיר עם מים חמים, מבשלים את התערובת ומניחים ללכלוך להתנדף החוצה.
  • ניקוי התנור: התנור כידוע, נוטה לצבוא לא מעט כתמי שומן ולכלוך של אוכל קשה. תכשירי הניקוי השונים אמנם מסייעים רבות להסרת הלכלוך אולם לא באופן מוחלט. על מנת להסיר לחלוטין את הלכלוך מהתנור יש לפזר עליו מלח גס בעודו חם ולגרד את הלכלוך בעזרת כף פלסטיק לאחר שהתנור כבר קר.
  • אנשים שאוהבים לשתות קפה יודעים כי כעבור כמה כוסות ניתן להבחין בכתמים חומים המופיעים בקצות הכוסות ובתחתיות שלהן. ניקיון כתמי קפה מכוסות אפשרי באמצעות השרייה שלהן במים חמים וסודה לשתייה.
  • ניקוי מטבח כפרי הכולל לא מעט רהיטי עץ מצריך שימוש בחומרים מיוחדים המתאימים להסרת לכלוך מעץ. ניתן למצוא תכשירים אלו בחנויות המיועדות לבית.
  • הסכו"ם בבית מהווה חלק מרכזי באירוח. על מנת לשמור על הברק הקיים של הסכו"ם ניתן להשתמש בנוזל הברקה או לשים פרוסות לימון במדיח.
  • ניקוי מטבח כולל גם את הכלים הקשים יותר לניקוי. כך, על מנת להבריק תבנית פיירקס שנשרפה ניתן לפזר סודה לשתייה על התבנית, להניח לה לעבוד קצת לאחר ששופכים מים לתוך התבנית. לאחר כמה דקות יש להכניס לתנור וכאשר התבנית חמה, קל הרבה יותר לנקות ממנה את הלכלוך.
  • ניקוי מטבח אינו מושלם ללא ניקוי המקרר. המקרר הינו בין המכשירים במטבח בעלי הנטייה המשמעותית ביותר לצבירת ריח. גם כאשר ניקיון המקרר מבוצע ברמה העמוקה יותר, עדיין ניתן לקלוט ממנו לא מעט ריחות. ריחות אלו נגרמים בשל שאריות מזון בלתי נראות.

 

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button