בחירת שיש למטבח בסגנון כפרי

 

סוג השיש

יש בשוק משטחי שיש מסוגים שונים וסגנונות רבים ומגוונים. חשוב לזכור כי נהוג לכנות בענף את משטחי העבודה בשם שיש וניתן למצוא משטחי עבודה מחומרי גלם שונים, חלקם טבעיים כמו שיש גרניט, חלקם מאבן מלאכותית כמו משטחי קוורץ (קוריאן, אבן קיסר וכו’) ומשטחים מעץ מלא.

לכן, בעת בחירת השיש יש לתת דגש על החומר ממנו מיוצר משטח העבודה ולהתאים את הבחירה לעיצוב המטבח הכפרי וגווניו וכן להתאים את השיש לפעילות המתבצעת במטבח, בהתאמה לבשלן ולהרגלי הבישול שלו.

יש לציין כי משטחי קוורץ כמו שיש קוריאן ושיש אבן קיסר מאפשרים בחירה בין מבחר עצום של צבעים וגוונים וניתן להתאימם בקלות למטבח בסגנון כפרי.

שיש חברון מציע עמידות גבוהה והוא אינו רגיש לחום, לכן מהווה בחירה טובה למטבח הכפרי ומאפשר עבודה יעילה במטבח. גם שיש גרניט נחשב למועדף למטבחים בסגנון כפרי וניתן לבחור מתוך מספר רב של צבעים ומרקמים אך מומלץ לבחור למטבח הכפרי מרקם חלק ולא מחוספס.

התאמת גוון השיש למטבח הכפרי

מטבח כפרי משדר חמימות ואווירה ביתית ומשפחתית. יש להתאים את גוון השיש לגוון העץ של ארונות המטבח ובהתאמה לשאר פריטי העיצוב של המטבח. כך שומרים על הומוגניות העיצוב ונהנים ממראה חמים ומשפחתי. במטבחים כפריים רבים ניתן למצוא שיש בגוון לבן, שמנת או גוון בהיר אחר המתאימים למטבח כפרי עם גוון אדמדם כמו מטבחים המיוצרים מעץ הדובדבן.

למטבח כפרי מעץ אלון ניתן לבחור שיש בגוון צהבהב או שיש למטבח בגוון חום. למטבח כפרי בסגנון פרובאנס ניתן להתאים משטחי שיש כהים כמו שיש בגוון אפור, שחור או חום כהה.

בנוסף, ניתן להחליט על בחירת שיש בצבע הנוגד את גוון הארונות על מנת ליצור ניגודיות מרשימה ומראה מרהיב וייחודי.

מידות משטח השיש

במקרים רבים נהוג להתקין משטח שיש עבה למטבח בסגנון כפרי. המטבח הכפרי דומיננטי ויש בו שילוב עץ מלא ולכן ארונות המטבח מאופיינים במראה מסיבי וכבד. לוח שיש רחב מתאים למראה של המטבח הכפרי, עד לפני כמה שנים מרבית המטבחים הכפריים היו עם שיש עבה  של 4 ס”מ ( עובי החומר לרוב 1.2, את העיבוי יוצרים בעזרת קנט שניתן לבחור את עוביו), אולם בשנים האחרונות עם כניסתם של המטבחים בסגנון כפרי מודרני, משתמשים גם בשי דק של 1.2 ס”מ או 2 ס”מ.

משטח העבודה על האי

במטבחים בהם משולב אי, מומלץ להקפיד על בחירת משטחי שיש בעובי זהה כדי לשמור על הומוגניות העיצוב.

עמידות השיש

שיש למטבח בסגנון כפרי יש לבחור גם לפי עמידות המשטח. שיש אבן קיסר נחשב לאחד מסוגי השיש השכיחים במטבחים בישראל והוא זול יחסית ומציע מראה יוקרתי ומרהיב. יחד עם זאת שיש אבן קיסר יחסית רגיש ושביר וכל הנחת סיר חם או חיתוך על השיש עלולים לפגוע בו, לגרום לשריטות ולאיבוד הברק.

שיש גרניט טבעי עמיד לשריטות וכתמים אך רגיש לחום והנחת כלי בישול כמו סירים חמים עלולים לגרום לשיש סדקים ושברים. שיש קוריאן המיוצר מאבן מלאכותית רגיש לשריטות, חום וכתמים לכן יש לנהוג בו בזהירות.

לפיכך, יש לבחור שיש בהתאם לפעילות המתבצעת במטבח הכפרי ובהתאמה להרגלי הבישול. כמו כן, חשוב להקפיד על ניקיון באמצעות חומרי ניקיון המתאימים לסוג השיש.

בחירת שיש למטבח כפרי לבן

מטבח בסגנון כפרי נחשב לפופולרי בקרב הציבור הישראלי והפופולרי מבין המטבחים הכפריים הוא מטבח כפרי לבן , בחירה זו נפוצה מאוד מכמה סיבות, ראשית היא נטולת טרנדיות, לבן זה אחד הצבעים שיש להם חיי נצח, סיבה שניה היא שהצבע הלבן יוצר פתיחות ומואר, מתאים גם למרחבים גדולים ומוארים אבל מתאים במיוחד למטבחים קטנים וגם לכאלה שיש בהם מעט פתחי אור.

מטבח כפרי לבן נותן במה לכל גוון אהוב אחר שאוהבים, הצבע הלבן מאפשר נוכחות של אביזרים צבעוניים במטבח תוך שילוב הרמוני , למשל מוצרי חשמל דומיננטים כמו מקרר, ותנור מתקבלים בו נהדר בכל גוון שייבחר עבורם, כמובן שגם אביזרים קטנים יותר במטבח כמו גופי תאורה מיקסר, ועוד. מטבח כפרי לבן יוצר ניקיון עיצובי ובחירת השיש בו תהיה הרמונית במגוון רחב מאוד של אפשרויות החל משיש לבן לגמרי – אקסטרא וויט, ועד הכהים ביותר.

רוצים תכנון מטבח המותאם בדיוק לכם?
השאירו פרטים ונחזור אליכם

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button