עיצוב המטבח באווירה קצת אחרת

יותר ויותר אנשים בוחרים לעצב את המטבח בביתם בסגנון שונה מהכיוון העירוני הסטנדרטי. הם פונים לכיוון המטבח הכפרי, זה שגם אם אינו נמצא במרכזו הפיזי של הבית, הוא בהחלט לב-לבו מבחינת האווירה. המטבח באווירה הכפרית מזמין אירוח של חברים, משפחה וילדים, ולא נדיר למצוא בו מספיק מרחב גם להתרוצצות של חיית מחמד אחת או שתיים.

בכדי להשרות אווירה נעימה בבית, אפשר להתאים את העיצוב במטבח לסגנון הכפרי וגם להתקין כמה עזרים שיהפכו את המטבח לנעים לעבודה ולשהייה. הנה כמה קווים המאפיינים מטבח שכזה:

צבעים ואור

דמיינו את המטבח בבית הנמצא באזור כפרי ופתוח. המטבח שבוודאי תראו לנגד עיניכם הוא כזה הנמצא בבית שטוף שמש ומלא אור. ואכן, המטבח הכפרי מעוצב כך שהוא לא רק מתאים את עצמו להיקף האירוח והפעילות בבית, אלא גם מתכתב עם החוץ. חלונות גדולים ומעוטרים, שלרוב צבועים בצבעים רכים, מזמינים את האור להאיר את המטבח ולהזמין את בני הבית לשהות ביחד במטבח.

להתגבר על ריחות הבישול

מטבח כפרי לרוב מחובר ללא מחיצות לחדר נוסף בבית, בין אם זה לסלון או למקום בו נמצא שולחן האירוח. בכדי להפוך את היעדר המחיצה לבלתי-מורגש באמת, צריך להתגבר על המעבר של ריחות הבישול והטיגון הנשארים בבית גם שעות לאחר העבודה.

קולט אדים מנטרל את כל אלה, ולא רק שהוא מצליח לאוורר את חלל הבית אלא שהוא מוסיף נפח עיצובי מרשים למטבח, עם גופו הכסוף והנורות המתלוות אליו. קולטי אדים יעילים הופכים את המעבר בין מטבח פעיל למקום אירוח בתוך זמן קצר ובפשטות רבה.

משחק בין גלוי ומוסתר

כשמבלים זמן רב בחדר מסוים הוא עשוי להתבלגן ועם הזמן להפוך לכזה שפחות נעים לשהות בו. לכן, בעיצוב המטבח בסגנון כפרי כדאי להתחשב במה שנרצה להשאיר בחוץ, לשימוש יומיומי, ומה יכול להיכנס לתוך ארונות האחסון.

מכשירי חשמל, שבמטבח העירוני יכולים להיחשב לתופסי מקום, הופכים במטבח הכפרי לאלמנט עיצובי. הצבה של מעבד מזון מעוצב וצבעוני, לא הרחק מקולט האדים, הופכת את המטבח המשפחתי לצבעוני ופשוט, אך עם נגיעות של אביזרי מתכת המשדרים יוקרה ומקצועיות.

גם את כלי הניקוי אפשר להצניע ולהשאיר את האריזות המקוריות במקום מוסתר. אל הכיור הוציאו כלי אחסון בצבע המתאים לעיצוב המטבח ובו תאחסנו את נוזלי הניקוי. כך תצליחו לשמור על קו נקי ותואם בגובה העין, מבלי הסחות דעת.

מקום שכיף ללכת בו

עבודה במטבח כרוכה בכל מיני לכלוכים קטנים. טפטופים מסיר הבישול, או פירורים מעוגיה קטנה שנאכלה מצנצנת הפינוקים. איך מתגברים על כל אלה? כמובן, בניקיונות רבים. אך בין הניקיונות, הדרך לקבל את קיומם של הלכלוכים הקטנים היא באמצעות משטחים שאינם מבליטים אותם. בחירה במרצפות בעלות צבע או דוגמא, עוזרות לכך שלא כל פירור יהפוך לכתם שאי-אפשר להתעלם ממנו.

מרצפות בעלות גוונים חומים-אדומים, כמו אדמה או חמרה, אף עוזרים להדגיש את הגוונים הנקיים של ארונות המטבח.

להוסיף רכות עם וילונות

גם אם אין לכם שמש ישירה הפונה לתוך הבית, תוספת של וילונות לחלונות המטבח, היא כזו שמיד הופכת את המטבח מעירוני לכפרי. אתם יכולים לבחור בשווקים בדים המתאימים בדיוק לאווירה שתרצו במטבח, עם דוגמאות שמחות, נאיביות או אווריריות, ולאחר ההתקנה, לקשור אותם בצדדים, למעלה, או לפרוש אותם על החלון. וילונות מוסיפים רכות לעיצוב המטבח, ושוברים את עיצוב הקווים הישרים והנוקשים של משטחי החרסינה והארונות.

 

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button