סידור יעיל של המטבח בבית

המטבח הינו החדר המשמעותי ביותר בעידן המודרני. בשל היותו מרכז את הפעילות העיקרית המאפשרת תפקוד שוטף ומעניקה טעם עשיר לחיים, זוכה המטבח ליוקרה מחודשת בשנים האחרונות. מגוון העיצובים השונים הקיימים בחדר המטבח ומוקדשים לו יכולים להיות חומר גלם לעיצוב בית שלם, אלמלא היו מרוכזים כולם בעיצוב המטבח.

במקביל למגוון העיצובים המוקדשים לחדר המטבח מדובר באחד החדרים הפעילים יותר בין חדרי הבית השונים.

בשל הפעילות המרובה במטבח קשה הרבה יותר להשתלט על הבלאגן שבו. ככל שיותר בני משפחה חיים בבית כך המטבח נראה יותר מבולגן ומצריך יותר עבודה.

לא משנה כמה דרישות יהיו משאר בני הבית, סידור יעיל של המטבח מתחיל בתכנון נכון. התכנון הנכון כולל מיקום אולטימטיבי של כל אחד מהרהיטים וכן מתן תשומת לב מקסימלית לכל אלמנט הקיים בחדר האוכל.

לסדר יחד

סידור מטבח הנעשה באופן משותף עם בני המשפחה האחרים הוא תמיד יעיל יותר, בשל העבודה הקבוצתית והשיתוף בצרכים הייחודיים של כל אחד מבני הבית בעת הסידור. כך, לא יונחו הדגנים האהובים בפינה לא ברורה והפירות לא יוחבאו במדף שקשה למצוא אותם.

נוחות גישה

על מנת להבטיח את הסידור היעיל של המטבח יש לשמור על סדר בחפצים. לפיכך, יש לרוקן את כל ארונות המטבח מתכולתם ולהתחיל להכניס את הרכיבים השונים מחדש. את האלמנטים הגדולים יותר יש להכניס לחלק האחורי של הארון ואילו את האלמנטים הקטנים יש להכניס לארון, בצד הקרוב יותר אל הפתח.

שטחים פתוחים

ככל שיהיו יותר שטחים פתוחים בסידור המטבח כך יהיה קל יותר להשתלט עליו לאחר פרויקט הארגון. כמו כן, שטחים פתוחים יאפשרו עבודה נוחה על גביהם. בין שמדובר באכילה, בישול או חיתוך ירקות הרי שהשארת שטחים נקיים ופתוחים מבטיחה עבודה רגועה במטבח.

סידור לפי נחיצות

מדובר באופן סידור הנחשב לפחות אסתטי אולם משמעותי כאשר מדובר בבתים בהם נהוג לבשל הרבה. את ארונות המטבח יש לסדר בהתאם לנחיצות השימוש בחפצים השונים. כך, למשל, את המלס הגס ניתן להניח באחורי הארון ואילו את הפלפל השחור, את האורז והקמח הנמצאים בשימוש בתדירות גבוהה רצוי להניח בקדמת הארון.

פינוי ומיון

בעלי הנטייה לאגרנות אולי ימצאו בפעולה זו מטרידה אולם היא הכרחית לצורך סידור יעיל של המטבח. על מנת להישאר עם החפצים ההכרחיים בלבד יש להוציא את כל האלמנטים שבארונות המטבח ולהחליט מה הולך החוצה ומה נשאר. כך יישאר במטבח רק האלמנטים החשובים באמת.

הפרד ומשול

על מנת לאפשר את השימוש הנכון בכל חלקי המטבח חשוב להשתמש בכל אזור למטרה ייעודית. באופן כזה, שולחן האוכל לא יתמלא בקליפות של ירקות שקולפו לצורך הבישול ועל השיש לא יישארו סטים שלמים של אוכל לאחר שמישהו אכל בעמידה. על ידי הקצאת שטח ברור לאכילה ושטח ברור ומוגדר להכנת האוכל יהיה קל הרבה יותר להשתלט על המטבח ולסדר אותו בשוטף באופן יעיל.

 

שיתוף ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
אילו פרטים תרצו לקבל?
היי, שמחים שפניתם אלינו
מה תרצו לדעת?
Call Now Button